Turkusowa walizka

Turkusowa walizka

Witajcie! Minęły lata świetlne od ostatniego wpisu. 🙂  Prawda jest taka, że wciągnął mnie wir obowiązków szkolnych i dopiero teraz pomału wychodzę na prostą. W ramach przekupstwa, chciałabym podzielić się z wami pewnym pomysłem na lekcję i przydatnymi narzędziami. A wszystko zaczęło się od turkusowej walizki i chęci powtórzenia escape roomu z zeszłego roku (DBI)…

Lekcja rozpoczęła się jak zwykle od czynności organizacyjnych. Po sprawdzeniu obecności, podzieliłam uczniów na 3 grupy (tyle walizek byłam w stanie dostarczyć do szkoły) po 5 osób. Zapisałam temat na tablicy – „Powtórzenie wiadomości z brył obrotowych” i w ekspresowym tempie powtórzyłyśmy pojęcia i wzory związane z bryłami obrotowymi. Od razu uprzedzę ewentualne komentarze – podczas przypominania wzorów, wskazywałyśmy co oznacza każda litera we wzorze.

Przyszedł czas na poznanie historii i otwarcie walizki.

Jak się okazało, nie było to takie proste zadanie. Aby otworzyć walizkę trzeba było połączyć w całość trzy elementy: kostki do gry, zdjęcie ściany i grafikę osoby wchodzącej na górę (pobrane z pixabay). W tym momencie musiałam zainterweniować i podpowiedzieć na co należy zwrócić uwagę. Rozwiązaniem rebusu były liczby ścian każdej kostki uporządkowane w kolejności rosnącej.

Natomiast początek historii uczniowie poznali z wycinka z gazety. Ich zadaniem na tej lekcji było zdobycie kodu do skarbca.

W walizkach znajdowały się tablety z dołączonym kodem QR. Skanując go uczniowie zostali przeniesieni na tablicę utworzoną za pomocą genial.ly imitującą ekran logowania.

Rozwiązanie wszystkich zadań doprowadzi uczniów do tajnego kodu, który powinien zostać przekazany prezydentowi (czyli nauczycielowi). 🙂 Tylko jednej grupie udało się uzyskać kod dostępu. Pozostałe grupy skończyły na przedostatnim zadaniu. Pojawił się również problem natury technicznej i jedno zadanie zostało wyświetlone za pomocą projektora. Dlatego proponuję wstawienie grafiki zamiast tekstu, gdy korzystamy z generatora tekstu odwróconego.

Pozdrawiam,

Magda

GENERATOR WYCINKA Z GAZETY: https://www.fodey.com/generators/newspaper/snippet.asp

PUZZLE: https://www.jigsawplanet.com/

GENERATOR TEKSTU ODWRÓCONEGO: https://www.flipyourtext.com/

GRAFIKI (ŚCIANA, GRAFIKA ZE WZROSTEM, WYCINEK Z GAZETY): sciana_grafika_wycinek_z_gazety

LIST OD PROFESORA: list_od_profesora (zapomniałam go wydrukować i ostatecznie nie użyłam)

KOD QR: kod_qr

LITERATURA:

Matematyka Europejczyka. Klasa 3. Podręcznik dla gimnazjum.; Ewa Madziąg, Małgorzata Muchowska; Helion

Matematyka Europejczyka. Klasa 1. Podręcznik dla gimnazjum.; Aleksandra Grzybowska, Ewa Madziąg, Małgorzata Muchowska, Bożena Zawistowska; Helion

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *